vrijdag 6 juni 2008

Age of Innovation (Prahalad, mei 2008)

In his newest book "The age of innovation", Management expert C. K. Prahalad discusses the new landscape of innovation, in which companies must learn to co-create with their consumers, making use of a global ecosystem of resources.

Belangrijkste learnings uit zijn boek:
- Prahalad over organiseren: "Bedrijven zullen constant het gedrag van de consument moeten screenen om op veranderende voorkeuren te anticiperen; Stel de consument centraal, niet meer het eigen bedrijf zelf;
- De ideale manager van de toekomst is meer op projecten georiënteerd en niet meer op hiërarchie; Bedrijven zullen hun organisatie radicaal moeten omgooien; van Rigide en Hiërarchisch naar Flexibele netwerken; Willen bedrijven overleven dan moeten ze outsourcen; vorm uitgebreide netwerken met kleine en grote leveranciers, onderzoeksinstituten en non-gouvernementele organisaties.
" Meer over netwerk-organisatie klik hier.



- Prahalad over innovatie: "In het nieuwe tijdperk van globalisering en toenemende concurrentie moeten bedrijven constant innoveren om te overleven; Na verhoging-kwaliteit-tegen-lagere-kosten en vervolgens verhoging-differentiatie-tegen-lagere-kosten, komt nu intensievere-innovatie-tegen-lagere-kosten; Innovatie is prima te combineren met efficiëntie." Meer over innovatie klik hier.



- Slotwoorden Prahalad "Het is belangrijk om een visie te hebben, maar neem kleine stappen op weg ernaartoe."



Geen opmerkingen: