In his newest book "The age of innovation", Management expert C. K. Prahalad discusses the new landscape of innovation, in which companies must learn to co-create with their consumers, making use of a global ecosystem of resources.
Belangrijkste learnings uit zijn boek:
- Prahalad over organiseren: "Bedrijven zullen constant het gedrag van de consument moeten screenen om op veranderende voorkeuren te anticiperen; Stel de consument centraal, niet meer het eigen bedrijf zelf;
- De ideale manager van de toekomst is meer op projecten georiënteerd en niet meer op hiërarchie; Bedrijven zullen hun organisatie radicaal moeten omgooien; van Rigide en Hiërarchisch naar Flexibele netwerken; Willen bedrijven overleven dan moeten ze outsourcen; vorm uitgebreide netwerken met kleine en grote leveranciers, onderzoeksinstituten en non-gouvernementele organisaties." Meer over netwerk-organisatie klik hier.
- Prahalad over innovatie: "In het nieuwe tijdperk van globalisering en toenemende concurrentie moeten bedrijven constant innoveren om te overleven; Na verhoging-kwaliteit-tegen-lagere-kosten en vervolgens verhoging-differentiatie-tegen-lagere-kosten, komt nu intensievere-innovatie-tegen-lagere-kosten; Innovatie is prima te combineren met efficiëntie." Meer over innovatie klik hier.
- Slotwoorden Prahalad "Het is belangrijk om een visie te hebben, maar neem kleine stappen op weg ernaartoe."
Vacature voor een Data- en Webanalist bij Univé
11 maanden geleden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten