Leadbeater "Je bent wat je deelt".
In de wereld van de Britse innovatie-deskundige Charles Leadbeater (auteur van recent verschenen boek We-Think) is de mens niet langer consument, maar deelnemer. Internet maakt samenwerken en delen tussen grote groepen mensen waar ook ter wereld mogelijk. Dat levert niet alleen nieuwe businessmodellen op. Het kan ook leiden tot heel andere manieren van gezondheidszorg of onderwijs.
Hoe bedrijven en arbeid georganiseerd worden kan allemaal op zijn kop gezet worden. Het kan, maar het zal niet vanzelf gaan. Hoe voorkom je dat er te veel toeschouwers langs de lijn blijven staan?
Het industriële tijdperk was een tijdperk van massaproductie. De eenentwintigste eeuw is een periode van massacreatie. Leadbeater pleit voor het gebruik van internet om creativiteit te ontwikkelen. In organisaties zal creativiteit en innovatie verstrekkende gevolgen hebben. Creativiteit is lastig te managen. Belangrijk is DAT je het gaat doen, want het is heel erg trial and error.
Innoveren is net zwemmen. Heb jij wel eens mensen ontmoet die een zwem-consultant hadden. Het is leuk als iemand aan de kant met jou de bewegingen doorneemt, maar zwemmen leer je in het water.
Vacature voor een Data- en Webanalist bij Univé
11 maanden geleden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten